X

Finlandia, relacje, Szwecja
Nieznane lądy Bałtyku – rejs po Zatoce Botnickiej
15 września 2019 0

Zatoka Botnicka z nordyckich podań znana była jako „Zatoka Węży” ze względu na krętą linię wybrzeża. W rejsie z Tallina do Sztokholmu zbadaliśmy mało znane zakątki tego akwenu - wyspy, wysepki i przyjazne porty. Zachwyciły nas malownicze miasteczka, zachody słońca i wschody księżyca w nowiu, kolor nocnego nieba latem na północy. Nie zabrakło żeglarskich emocji przy silnym wietrze i między szkierami. Ale było też sporo momentów wytchnienia na flaucie, kambuzowych popisów czy desant na bezludną wyspę. Zapraszam na Botnicką.

Argentyna
Aconcagua. W cieniu Śnieżnego Strażnika – Pokaż nam świat w TVN24 BiS
21 sierpnia 2019 0

Aconcagua to góra 🗻, która zawsze będzie mi bliska. Później były trudniejsze, bardziej wymagające projekty, ale miło wracam wspomnieniami właśnie do tej wyprawy, o której także opowiadałem w programie „Pokaż nam świat”. Zobaczcie sami i zdecydujcie, czy Aconcagua to góra właśnie dla Was. Jakub Porada i Malgorzata Glowka, dzięki za miło spędzony czas.

Dania
Bornholm – dobry postój
17 lipca 2019 1

Byłam wtedy studentką, raczej bez forsy. Na rowerze. Lekki namiot iglo kupiłam za pierwszy hajs z projektów graficznych. Jedliśmy gąbczasty chleb z netto i popijaliśmy kakao. Spaliśmy za grosze w ogrodach na farmach. Na Bornholm wracam po 13 latach czując, że czas stanął w miejscu. I to jest dobry postój.

Chorwacja
Vrboska – oaza hippisów na wyspie Królika
4 lipca 2019 0
Marko studiował geografię, ale potem uległ fascynacji teatrem. Teraz prowadzi eko-farmę na wyspie Hvar i serwuje tam najlepszą lemoniadę na świecie. Pod starą akacją rozmawiamy o hippisowyskim życiu z dala od wszystkiego. (więcej…)
Dania
Co Duńczycy myślą o Polsce i Polakach?
22 czerwca 2019 2
Duńczycy o Polakach (Wersja Polska) Danes about Poles (English Version)Lata starań o odnalezienie swojej tożsamości w Europie i na arenie międzynarodowej mamy za sobą. Burzliwe minione stulecie utrudniło Polsce zrównoważony rozwój. Wiele się jednak zmieniło, kiedy w końcu uzyskaliśmy niepodległość, chociaż na zgliszczach II wojny światowej odradzał się kraj odcięty żelazną kurtyną od Europy Zachodniej. (więcej…)
citybreak, Włochy
Rzym – małe wielkie piękno
9 marca 2019 9
Snuliśmy się uliczkami Wiecznego Miasta w poszukiwaniu wielkiego piękna, depcząc po piętach Jepa Gambardelli - bohatera filmu Paolo Sorrentino. I udało się. Bardzo łatwo było je odnaleźć w rzeźbach Berniniego, albo na suficie Kaplicy Sykstyńskiej. Odnaleźliśmy też bardzo dużo małego piękna na dnie filiżanki kawy, na talerzu pysznego tiramisu, pod mostem św. Anioła. (więcej…)
Afganistan, Argentyna, Hiszpania, Kirgistan, Polska, Rumunia, USA
8 gór na 8-lecie bloga
11 lutego 2019 3
W górach jest coś takiego, co niweluje wszelkie bariery społeczne. Niezależnie od wyznania, rasy, orientacji czy statusu społecznego każdy poda pomocną dłoń i wesprze na szlaku. Stanowią pewnego rodzaju enklawę, która pozwala zapomnieć o troskach i cieszyć się życiem. Patrząc ze szczytu wszystko wydaje się odległe. Gdzieś w dolinie stado owiec przemieszcza się w poszukiwaniu kępy soczystej trawy, kolonie porostów tworzą chaotyczne mozaiki na zimnej skale, a promienie jesiennego słońca przebijają się przez z rzadka rozrzucone na niebie obłoki, żeby zaraz potem odbić się w tafli krystalicznie czystego górskiego stawu. Harmonia, spokój i piękno dzikiej natury. (więcej…)
Norwegia, relacje
Zimowy trekking na Język Trolla, czyli Trolltunga poza sezonem
3 lutego 2019 4
Norwegowie wierzą, że gdy staniesz na krawędzi Trolltunga, północne wiatry zabiorą ze sobą Twoje troski. Pojechaliśmy więc zakończyć ten rok 2018 symbolicznie, powierzając norweskim żywiołom wszelkie trudności, smutki i niepowodzenia, by w Nowy Rok wejść z czystym umysłem, wolnym od trosk i gotowi na nowe wyzwania. (więcej…)